2011. július 31., vasárnap

(Micsoda) Szombat! (kiegészítve vasárnappal) 2011.07.30-31

Kevin, Árpi, Ági, és Magzatom
"Apu, hogy megy be az a nagy elefánt...?"

Szép napot Mindenkinek!

Ugye nem hat senkire a meglepetés erejével ez a kép??
A szombat erről szólt.
Többnyire inkább képes beszámolót szerettem volna,  de végül úgy döntöttem a szavakra is szükség lesz.
  Reggel, amikor felébredtem kissé megijedtem, mert rettentően fújt a szél. Ezt én is utálom, de Dórikának kifejezetten nem jó.Ő nem sokkal 8 óra után szintén felébredt, már nagyon várta Ágiékat. Felkelni persze nem volt kedve. Egyszer csak megszólalt a telefon, megérkeztek. Nekem még orvosi konzultációt kellett folytatnom, kicsit aggódtak Dorcsiért az időjárás miatt, meg azért is mert lappang benne ez az ismeretlen nyavalya, de aztán abban maradtunk, hogy amennyiben nem bírja úgy is visszajövünk.
Amíg én kisétáltam buszhoz, addig a doktornő volt Dóri társalkodója. Kilenc óra körül értünk be a kórházba. A lustálkodás még javában tartott, de a szája már fülig ért. Lassan készülődtünk. (A hangsúlyt nem tudom érzékeltetni, de ez szó szerint így értendő.) Ági megreggeliztette Dorcsit, felöltöztette, én meg az úthoz szükséges kellékeket igyekeztem összeszedni. Nem ment simán. Kerekes széket is kellett váltanunk, mert az elektromos nem lett volna megfelelő a közlekedéshez. Végre indulásra készen álltunk. Nem sokkal 10 óra után elhagytuk a kórházat. Az állatkerthez vezető út, hosszabbra sikeredett, mint szerettük volna, mert a liget egy része, az azon keresztülvezető utakkal együtt, ismeretlen okból fel van túrva. (mint ahol alapot ástak volna) Az a baj, hogy ez csak akkor derült ki, amikor odaértünk, így kb 1 km-rel sétáltunk többet. (Visszafelé már ismertük a csapdát, így tudtunk másik utat választani.) A napocska időközben kisütött, és a szél is enyhült valamit. Megérkeztünk.
Pillangó a virágszálon
Belépő, pogi, néhány zacskó zoo-csemege, és indulhatott a séta. Először a lepkekertbe néztünk szét. Valami csodálatos volt.
Az a harmónia, amit a  gyönyörű növények, és a szebbnél szebb lepkék kavalkádja árasztott felénk, felfoghatatlan nyugalommal töltött el bennünket.
A lepkekert után teveetetés következett, majd kecske simogatás. 

A  gyerekeknek mindig nagy élményt jelent egy-egy állat etetése és simogatása. Most sem volt ez másként. Kevin is Dorcsi is nagyon élvezte. (Gondolom az állatok is, bár őket nem kérdeztem  erről.)
Persze nemcsak "nagy" állatokat nézegettünk, az apróbbak is aranyosak voltak.Közelről szemlélhette Manócska többek között a mangusztákat, mosómedvéket, akiket olyan lelkesen etetget a ZooMumba játékában. Sivatagi rókák sem szaladgálnak felénk, s szerencsére a kongói-vipera sem látogatja a kórházat és környékét. (Néhány állat van erre is, de azokról most nem írok.)
Természetesen nemcsak azokat a állatokat tekintettük meg amelyekről képek is vannak. (Pl a csótányokat nem is kívántam megörökíteni.)
Aztán voltak olyanok is, akiket képtelen voltam lefényképezni, mert nem is láttuk őket, vagy éppen olyan pozitúrában voltak, hogy nem voltak kellően fotogének. Meg egyébként is! Nem tölthetem fel a blogra az egész fővárosi állatkertet!! :-)

Már második napja küzdök a képek felrakásával. Most éppen azért,  mert nem oda kerül az előnézetben, ahol én a szerkesztésnél látom. Ezt a központi problémát még nem tudtam megoldani. Esetenként nem lehet jobbra tolni, aztán balra, aztán sehova. Önálló életre kel.  Amikor verítékezve végre beállítom, majd visszanézem, többnyire pofára esek. Teljesen más mutat, mint ami ellőtte volt. Na most jól kipanaszkodtam magam.
Vissza is térek az állatkerthez.
A Manónak az összes etetésből az elefánté tetszett a legjobban. Ekkora állathoz még nem került ilyen közel. Gyakorlatilag ez már a látogatás vége felé volt. Ekkor már nagyon elfáradt. A korzetben sem kényelmes
ücsörögni órákon át, főleg úgy nem, hogy közben a bazalt köveken zötykölődik, rázkódik.
Így mi az utolsó állomást már kihagytuk. A denevérekhez nem mentünk el. Ágiék igen. Aztán ők sem találkoztak velük, ki tudja hova lettek
.
Még egy képet  teszek fel az állatokról, de csak azért, hogy pozitívan nézzük a jelent.

Ajánlom mindenkinek, hogy tüzetesen vegye szemügyre ezeket a madarakat.

Már csak az a kérdésem,  ki állítja még, hogy  Dorcsinak vékony a lába?????

Szándékosan nem az orrszarvúnál tettem fel ezt a kérdést!

A kis "garázdával"
Mielőtt még visszaindultunk volna a kórházba, Ágihoz az egyik ismerőse egy csincsillát hozott, amit ők egészen Pécsig kísértek. Ez az apró jószág aztán okozott még némi derültséget, főleg miután levizelte, és lekakilta Manócska ágyát.
Miután visszasétáltunk, mindenkinek jól esett egy kicsit leülni. Ágiéknak volt még néhány órájuk a vonat indulásáig. A hátralévő időt arra használtuk fel, hogy áttekintsük a képeket, feltöltsük és egy új helyre áthelyezzük. (Ennek a momentumnak köszönhetően kaptam kis híján idegösszeomlást.Ti. amikor este elkezdtem írni a blogot, nem volt kép amit feltöltsek. Semmivel sem tudtam "visszavarázsolni" a megfelelő helyre. Ezért  felfüggesztettem az írást. A dolog azonban nem hagyott nyugodni, és korán reggel, (már virradt) megkezdtem a bűvészkedést. Szinte el sem hiszem, hogy valahogy sikerült. Bár igaz, hogy mindenféle szutyokkal megraktam a gépet, (majd Pécsen rendbe tesszük). A fontos a "közönség" kiszolgálása!
Visszakanyarodva még a tegnap késő délutánjához, természetesen a jól bevált társasozás sem maradhatott el. Aztán eljött a búcsú pillanata. Dórika az ajtóig kísért bennünket, úgy döntött, ott vár meg engem, amíg visszaérek a buszmegállóból. Végül is megvárt, de közben elaludt a kerekesszékben. Tényleg nagyon el volt fáradva, ezért le is fektetettem. Mikorra betakartam, már aludt. (Csak megjegyzem, hogy ma negyed kettőkor kelt fel! Igaz a már szokásos óránkénti ébredések megvoltak.)
Nagyon jól sikerült a tegnapunk. A "déli-boszik" imája hatott, hiszen jó időnk volt. Sőt még szerencsénk is, hiszen eredetileg vasárnapra volt tervezve a látogatás, és ma egyfolytában esik az eső, no meg hideg is van.

Nagy örömmel láttam, hogy visszatért Vacsuti. Már nagyon hiányzott. A szöveg is. Bevallom, elolvastam néhányszor, hogy teljesen magamévá tegyem, de még most sem értem teljesen. Lehet, hogy le is mondok erről. Nekem az a régi közmondás jutott eszembe róla, hogy  "Aki másnak kerge kenéz, annak fitye lekme tyutyu". Legalább is többnyire!
"lajcinak" előre is köszönöm az újabb ötleteket. Majd meghálálom! (Csak menjünk le!)
Dórikám üdvözöl mindenkit. Úgy látszik, már teljesen kipihente magát.
Kedveskéim! Ennyi fér bele ebbe a bejegyzésbe. Pontosabban ennyit szándékoztam beletenni.
Azt hiszem ma már semmi különös nem fog történni velünk. A következő blog reményeim szerint kedden reggel jelenik meg. Addig mindenkinek eredményekben és sikerekben gazdag, gyönyörű órákat kívánok.
ÉÉÉÉÉÉS MÁR CSAK EGY HÉT!!!!     (Ezt írhattam volna úgy is, hogy  sajna még egy hét!)  A másiktól jobb kedvem lesz.







13 megjegyzés:

  1. Hurrá:)

    De szép képek! Örülök, hogy jól telt a napotok. És az idő is aránylag kedvező volt hozzátok. A pillangós kép csodás :). A többi képet majd megnézzük személyesen. Persze majd még sokat kell mesélnetek is hozzá.
    Jelentem Torok Gyuszi ideért hozzám. Most nekem sincs étvágyam. De nyugi, hamar összeszedheti a sátorfáját, mert gyorsan kiteszem a szűrét :).
    Legyen ma is kellemes napotok, és Dóri erősödj meg, mert itt Pécsen le leszel foglalva majd rendesen!
    Csók özön :) Babybogyesz

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!
    Bogyolínó! Légyszi, ne szórakozz a Gyuszival, mert roppant gonosz tud lenni. Néhány spriccelés a First-ből, és mehet a fenébe! Enni pedig muszáj, mert lefogysz! (Láttad a flamingókat?!)
    Erről jut eszembe! lajcsi! nem röhögtünk a vízilovaknál. Viszont valami eszembe jutott. Ezt most nem publikálom, majd személyesen elmondom. (Vagyok olyan bátor!)
    Képzeljétek! Dorcsinak elolvastam Vacsuti tegnapi megjegyzését, és erre azt mondta -a 7 és 8. szó a lényeg-, hogy "Azt nem értem, hogy egy ilyen IDŐS NÉNI hogy tud ilyen vicceseket írni?"
    Szebben én sem mondhattam volna. Ez naggggyon jóóóó!!
    Milla pusza! D&P

    VálaszTörlés
  3. Szia Pista Bá :)
    Ne aggódjatok, lenne miből leadnom. Pár kiló meg sem kottyanna. Vigyázok magamra, nyolcadikára már semmi de semmi bajom nem lesz.
    Hát, hogy ki miből mit emel ki...
    Vacsuti védelmére szólva, ő még fiatalnak számít, de te már lassan ingyen utazol a buszon :).
    Dóri az, hogy ki mennyire vicces szerencsére nem kor függő :). Amúgy ti vonzátok az ilyen lökött emberkéket mint amilyenek mi vagyunk.
    Örülök, hogy ilyen jó hangulatban vagytok. Ezt már szeretem. Mosolyogjatok és nevessetek sokat. Attól lesztek egészségesebbek és erősebbek.
    Millió puszi meg ilyenek :)
    Babybogyesz

    VálaszTörlés
  4. Ha a közeledben van, akit szeretsz, mintha melegebb lenne a levegő. A tárgyak mosolyogni kezdenek, a szoba ismerősebb lesz, mintha az illat is megváltozna körülötted, ha a közeledben van, aki számodra kedves. Ez az összetéveszthetetlen jelenlét-érzet, amikor az idegenség hirtelen ismerőssé válik, amikor meghitté varázsolódik a környezeted - a szeretet biztos jele.

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy végre az egész látszik. Délután még csak a fele volt olvasható.
    Egy mondatnál azért kidülledt a szemem: "hogy teljesen magamévá tegyem"...
    Lassan jöhet a 18-as karika :)
    Jóéjt :)

    VálaszTörlés
  6. Nahát!!!! Nem is tudom hol kezdjem?!?!
    Te Dóri! Mikor avanzsáltál Te engem vén szatyorrá???? Nem is tudom mivel háláljam meg hirtelen??? Bosszút meg majd apádon állok, mert ezt például eltussolhatta volna a többiek előtt! :)
    ...és hogy nem értettétek, amit írtam....nem értem miért?? Na ennyi értetlen egy famíliában!!!
    Ha most azonnal nem ragadna le a szeme, akkor kifejteném a véleményemet...
    De leragad...
    Nagyon jólsikerültnek látszik a zoológiai látogatás, remélem a többi képpel is megörvendeztetsz majd minket. Várunk már itt néhányan nagyon! (lesz-kapsz!)
    bogyesz...köszönöm a megmentést a vén tyúk miatt.... tudhattam volna, hogy benned bízhatok:)
    Olyan szépeket írtál, hogy azon gondolkodtam, társulni kellene....írásban:) Hátha lenne ránk kereslet :)
    Remélem ahhoz képest, hogy félálomban írom a kommentet, mindenki értette.... Még Pista bá is, de majd itt átbeszéljük a húzósabb részeket....testközelből jobban ért az ember fia-lánya;)
    Na mára csók a család , pusszantás.
    és:
    Nagyöleléééééééééééés:
    egy Vacsuti félálombaníróérthetetlenvénszatyor:)

    VálaszTörlés
  7. Halihó!
    Itt az éjszakás! Nem tudom,hogy olvassa e még valaki az írásaimat rajtam kívül,de mindegy én azért írok..:)
    Nagyon örülök,hogy jól sikerült a napotok és ezáltal a hétvégétek is!Remélem sok ilyenben lesz még részetek! Majd mi is szeretnénk megnézni a képeket és meghallgatni az élménybeszámolót!Már nagyon várjuk!!!
    Sok puszi a kis hercegnőnek és szép álmokat mindenkinek!
    Még annyi,hogy a first-öt hova kell fújni ilyenkor? Szájba vagy kívülről?

    VálaszTörlés
  8. Nyilvánvalósi, hogy Dóri arra gondolt, hogy egy alig néni-korba került, sihedermód gondolkodó kedves nő ( a Pisti rosszul központozott, mert Dóri igazából hagyományos magyar szavakat használva rámutatott a Vacsuti nagyszerűségére, és így mondta: né! ni!), aki papírforma szerint fel van nőve, hogy lehet gondolkodásában és humorát tekintve ilyen fiatal..........A Vacsuti amúgy is kortalan, ha akar, bölcs, mint egy 100éves, ha akar, olyan, mint aki alig 4:))))
    Gyönyörű lehetett a tündérek(lepkék) birodalmában! Meg a többi vad és nem vad állatnál...:)
    Hát, Pisti, nem tudom, mi jutott eszedbe a vizilovaknál, de, hogy én táncolni, és balettozni NEM fogok, az is biztos! Énekelni bármikor, bárhol, de táncolni, azt tiltja a jóérzésem...
    A kistestvérem nem szórakozik a Gyuszival, tekintve, hogy tartós kapcsolatban él, a barátja jelenleg egy svéd szigeten kalóz, Midsom Marival és Bekre Pállal....
    Hármasszív, mi mindig olvasunk téged, meg örülünk, ha látunk, szerintem ezzel a Főnök és apukája is így van:)
    Mingyá 8-a:) Ahogy lement a múlt hét, és jött a szombat, úgy eltelik majd hamar ez is, pl. csomagolással:) ÉS AKKOR MEGINT KEZDŐDNEK A HIHETETLEN KALANDOK, LEHETETLEN EMBEREKKEL:))))))
    Ma hétfő van, akkor még hetet kell aludni(kiszámoltam az ujjaimon:))!
    Kellemes és gyorsan telő/múló hetet(havat) kívánok mindenkinek! macskalajcSi

    VálaszTörlés
  9. HÁRMASSZÍV kedves!
    Mi mindannyian olvassuk az írásaidat és hidd el: örülünk is neki, hogy nem mindig saját magunkat kell olvasgatnunk:) Meg aztán a Dóri is biztosan örül, hogy akad közöttünk egy valóban normális, kedves barát, akinek érthető, szeretettel teli, emlékeket idéző kommentjei vannak. Dórinak Te egy very special person vagy ám!!!, azaz VSP! Meg aztán mi is nagyon megszerettünk így ismeretlenül is! Ugye boszinépek????
    Nagyon szép napokat kívánok Neked kedves HÁRMASSZÍV! És cseppet sem bánnám, ha egyszer végre személyesen is megismerhetnélek:)
    macskalajcsi.... én azért leMeOZnám azt a táncos-énekes produkciót... biztos, ami biztos! :)) Minden esetre köszönöm Neked, hogy az értelmező kéziszótárt nem kell megvennem a Pista bá'nak, mert ilyen kis frappánsan megoldottad a mondatelemzést:)) Én is így értelmezetem, ahogy Te, csak Apa már megkorosodott a mai fiatalság nyelvezetéhez:) (na ezért majd még kapok rendesen!)
    Legyetek jók, ha tudtok.... ha meg nem: ott egye meg a fene! :o)
    Nagyöleléééééééés:
    egy Vacsuti idősnénidemégiskortalansárkányka

    VálaszTörlés
  10. Nem fogjátok elhinni, mit kaptam Ildikótól a névnapomra!!!
    ...látni fogjátok, csak elhinni nem :)))
    Egy velencei születésű, hatalmas varázserővel bíró, drágaköves ... SÁRKÁNY medált láncon! Nagyon cép és amikor felteszem érezni valami zsiborgást benne. Állítólag először két napig folyamatosan kell hordani, azalatt átveszi a rezgésemet majd utána már nem szabad folyamatosan viselni, mert akkor elveszíti a varázserejét... Izgalmas egy ajándék! :)
    Megmutatom majd nektek is mert a Dóri mellett hordani fogom, hátha teljesíti néhány kívánságunkat is :)))
    Nagyöleléééééééééééééés:
    egy Vacsuti varázssárkányosföldreszálltsárkány

    VálaszTörlés
  11. lajcsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    :o))

    VálaszTörlés
  12. (ez volt a részlet a Vacsuti rezgéséből, de szerintem ő nem rezeg, hanem zizeg:)))))))))

    VálaszTörlés