2011. július 14., csütörtök

Csütörtök...(meg ami a szerdából maradt) 2011.07.13-14

Üdv. Mindenkinek!
Tegnap (szerdán) már nem folytattam az írást. Arra számítottam, hogy talán történni fog még valami érdekes velünk. Nos az az érdekes, hogy semmi sem történt, ami a legkisebb mértékig is kizökkentett volna bennünket az egyhangúságból. Persze nem vagyunk ám elkeseredve! Most vihar előtti csend van. Apropó! már nem bánnám azt sem, ha lenne egy kis vihar, mert lerohad rólam az összes gatya. (Ki győzi ezt anyagiakkal?) Tegnapra is azt ígérte a meteorológia, hogy keddhez képest néhány fokkal hűvösebb lesz. Nos ez annyira volt igaz, hogy mondjuk szerda reggel  7-kor néhány fokkal hűvösebb volt, mint kedden délután  3-kor.   

A légkondi
Már a légkondicionáló berendezésünk sem volt képes megbírkózni a hőséggel. Szép csendesen tikkadoztunk. Aztán kicsit feltámadt a szél, gondoltam, na végre, de amikor lementem hűsölni, azonnal eszembe jutott Surda! (Van, aki tudja, hogy a főszereplője volt a Forró szél c. jugoszláv film sorozatnak, de erre nem mindenki emlékezhet. Főleg a kedves Vacsuti nem, akiről ma megtudtam /Lajcsitól/, hogy 22 éves lett. A filmet 33 éve vetítte az MTV. Az ám! 22 év! Ettől zavarba  jöttem, mert a facebookon 32 szerepelt! Most melyik az igaz?? Írjátok már meg, mert beleőrülök!!! Én próbáltam kivonni,az nem stimmelt. Aztán  összeadtam. Hát...! :-)  Ha már Vacsutinál tartunk, noha én sem kommentelek, csupán megjegyzem, hogy elképzeltem azt a zsákvászonból vart fürdőrucis csobbanást a Dorcsi 58 cm-es medencéjében!    :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Azt nem mondom, hogy képzeletemben rászorult az a kis gumi valami,...de nem is cáfolom. Szerencsére Dórikát időben kikaptuk a vízből. És ott volt az egész baráti kőr.Nagyjából derékban mindenki 60°-os szöget zárt be, és valamiért a has tájékát símogatta. Ha ehhez a "videóhoz" hangot is adhatnék, akkor azt mondanám, hogy visítottunk a röhögéstől. BOCSI!) De nagyon elkalandoztam a feltámadó széltől. Szóval perzselő volt, ezért visszamentem a szobánkba. Beszélgettünk a Manómmal. Megnyugtatok mindenkeit, hogy a valóban unalmas napokat azért viszonylag könnyen átvészeljük. Táplálkozunk a pécsi, bajai emlékekből. Nagyon sokat beszélgetünk az ottani történésekről, a barátainkról.
Felidézzükk az eseményeket, jókat vigyorgunk. Közben megemlítem, hogy nagyon jó hallani a baranyai boszorkányokról, jó olvasni a kommenteket. Olyankor kicsit ott vagyunk.
Dórika időben lefeküdt, de a meleg miatt nehezen tudott elaludni. Én pedig nem feküdtem le szerdán este.
A mai nap is szokásosan indult. Felébredtünk! Dórika meglehetősen álmos volt, amikor fél tíz felé ébresztettem. Nem nagyon volt kedve elhagyni az ágyat.

Ébredés után

Már ekkor nagyon meleg volt, és további hőmérséklet emelkedésre volt kilátás. Ebben az egyben nem csalódtunk. Szerencsére a Manócska kedve is gyorsan elérte normális szintet, és még a "reggelizésre" is sikerült rábírni. Délelőt aztán nagy öröm érte. "Igazi" levelet kapott Macskalajcsitól. Nehéz elmondani, mennyire boldog volt! Délután neki is látott a válasznak. Az írás nagyon elfárasztja, mert a támaszkodó kezével ír, de nem adta fel. Az is igaz, hogy estére készült el vele, de befejezte. (Közben azért volt neki engedélyezve játék, uzsi, fürdés, stb.)

Chatelés közben

Még a délelőtthöz tartozik, hogy felváltva használtuk a gépet. Hol Ő, hol én voltam a facebookon.
Egészen belejött már chatelésbe. Ma is egyszerre öten keresték, és ha nehezen is, de bírta tempót. Úgy emlékszem,  nem kellett sokat várni rá.
Az e-mailjeit is átnézte. Oda is érkezett levele Bajáról. 
Egészen ebédig a gépezésről szólt a nap.
A magam részéről elég unalmas volt a délelőtt. Ami lényeges volt, hogy a gondnokkal megbeszéltük, estére lenyírom a füvet.
Említést érdemel, hogy éppen ebédhez készültünk, amikor megérkeztek Dórikához kanül-cserére. Ez soha nem tartozott a kedvencei közé, ami teljesen érthető. Most sem volt másképp. E miatt egy kicsit késett az ebéd.

"A leves" 

Itt ragadom meg az alkalmat, hogy bemutassam az állandó első fogást,
 "A levest". Ő nem változik. Legalább is a kinézetét illetően csak minimálisat. Évente talán 30 nap szabadsága lehet. (Az idei még szinte teljesen bent van) Az íze az egészen jótól a borzalmasig minden variácóban képes előfordulni. Ma az utóbbira hajazott. Elmondhatatalan
sós volt. Legalább annyira, mint amennyire ecetes az őt követő zöldbab
főzelék. (Azt tudom, hogy egy embernek az élete során hozzávetőlegesen 70 vékányi sót kell megennie, no de nem egyszerre!!) Én nem vagyok finnyás, de én sem bírtam megenni!
Majdnem elfelejtettem,pedig nagyon fontos, hogy tegnep este ismét
megmértem Dórikát, és 10 kg 40 dkg-ot mutatott a mérleg. Remélem nem bolondult meg az is a melegben.
 Délután aztán még csipegetett gyümölcsöt, szalámit, kenyeret, majd este jött a vacsora.                  Az utóbbi időben
Vacsi közben
(4 napja) állandó menüje lett a vegyes tál! Túró, császár szalonna, szalámi, vajkrém és kenyér.
Az ebben a szuper, hogy nemcsak  elkéri, hanem meg is eszi!
Szerencsére a folyadék bevitellel sincs most gondunk.Azt hiszem nagy bajban lennénk ebben a melegben ha csak annyit inna, mint mielőtt Pécsre lementünk. Végül is ott jöttünk rá a technikára, hogy kis csészéből kell itatni. (A nagy pohárnál úgy érezte, már sokat ivott)
Ezt nehezen fogom fel, de jó, hogy lett megoldás!
Szóval a vacsit nagyon jó étvággyal fogyasztotta el. Ezután pancsizott, majd megetette az állatait.

Egyveleg

Én a délelőtt megbeszéltek alapján lementem füvet nyírni. Korábban, mielőtt Pécsre mentünk volna, állandóan locsoltam. Akkor olyan szép volt! Most leginkább egy hiányos birka-legelőre emlékeztet.
A vágás valamicskét javított a helyzeten, de így sem lehet szépnek mondani. A lényeg, hogy úgy néztem ki utánna, mnt az ördög.
(erről nincs kép!!)
Fürdés előtt még meg kellett javítanom a zuhanyt, aztán átadtam magam az élvezetnek. (Nem szeretném,ha valaki az utolsó szót és a zuhanyt,
valami más kombináció alapján értelmezné, és nem a fürdésre gondolna !)
Időközben megjött a vihar, amit vártam.(Igaz, már péntek hajnal van!)   A hőmérsékleten még nem lehet észrevenni, de legalább nagyokat csattog, és most  jól esik!
Nos, ezzel mára be is fejezem. Mindenkinek szép és vidám napot kívánok!



17 megjegyzés:

  1. Az én nagyon kedves és okos kistestvérem, bizonyos Babybogyesz, óvodai tanulmányai idején, mindig kétféle levest emlegetett fel: volt piros leves, meg sárga leves...:))
    A baranyai boszorkákról hadd jegyezzem meg, hogy azért is különlegesek, mert mindegyik JÓ. Ha nem tűnne túlzott szerénységnek, megjegyezném, hogy ezenkívül szépek is és kedvesek és okosak és ügyesek és kreatívak és nem is igaz, hogy az orruk nagy -ablaküvegnek nyomva majdnem pisze!!!!:)ja! és még zsákvászon ruhában is csinosak...:)
    Itt nem volt vihar, csak gyenge szellők. De biztos ideér egyszer, mielőtt megfúlunk:)
    Apuka, aki Pisti, egyre jobb a stílusod, csak így tovább!
    Mint ahogy Dóri is egyen csak sok szalonnát, kell az a súlyemel(ked)éshez!:) Ha nem bírsz a fűvel, vidd le a báránkát, hadd legelésszen!
    Mindenkit üdvözölök, ha akarja, ha nem:)

    VálaszTörlés
  2. de milyen állatokat etetett meg a Dóri???? Lemaradtam, vagy csak nem látok a szememtől? A kardfogú vicsori bömbörényt vagy a sörényes amőbát????

    VálaszTörlés
  3. Halihóóóó:)
    Itt a déli boszorkány, jelentem megérkeztem. Jól kezdődik a napom ha titeket olvaslak. Dóri remélem nem felejtetted el az orrmozgásunkat :). Mint befogadott kis boszorkánynak, neked ezt tudnod kell:).
    Pisti örülök, hogy végre kétkezi munkát is csinálsz :). Én azért megnéztem volna azt a pokolian szép ördögi képet rólad. Legközelebb ne maradjon el, mert akkor kikapol...:).
    Itt még mindig nagyon meleg van, reménykedünk csak az enyhülésben, meg a túlélésben.
    A levesekre én már nem emléxem, akkor még nagyon aprófogú voltam, és hát így 70 felé, már nem az igazi az emlékezetem :).
    Pisti téged tuti megkerget Vacsuti :). Pedig tőlem félt, hogy reagálok. De mint most is kiderült, te sokkal rosszabb vagy nálam....:).
    Dórika nagyon örülök, hogy van étvágyad. Egyél és igyál is rendesen. És gyakorold a pécsi gyógytornász Andi által mutatott légzésgyakorlatokat, hogy erősödj. Mert nekünk nagyon sok játékra és mozgásra van igényünk VELETEK!!!!Sok szalonnás vacsit kívánok :), és remélem nemsokára eléred a vágyott 11 kilót.
    Puszillak és ölellek titeket kis boszi és ördögfióka!

    VálaszTörlés
  4. Dorcsinak egy egész állatkertje van a neten, amit néha én felügyelek. Mondhatnám, hogy igazgató helyettes, helyettes vagyok Pisti mellett :D
    Bele kell csempészni egy kis kukoricát is az étrendbe, a kismalacok is attól híznak :) Aztán ki tudja, mire jöttök vissza meg se fogjuk ismerni Dorcsit, olyan jó husiban lesz.
    Te hozod majd apát. Addigra találj ki egy menüt, hogy mit szeretnél enni!
    Itt még mindig nagyon meleg van! Bár du. azt hiszem én is bele vetem magam a medencébe. Gondolok majd közbe rátok! Nem mintha erre külön figyelnem kellene...

    VálaszTörlés
  5. Aranyhal is pécsi :) és barát :) ezt a sorokból megfejtettem, és hát a boszorkányság...:)

    VálaszTörlés
  6. Mónika Mihályitól:
    Kedves Dóri! Nagyon sok erőt és kitartást kívánok neked sok-sok szeretettel a Juditon keresztül! Puszillak: Mónika

    VálaszTörlés
  7. ...na akkor kezdjük!
    1.- Pisti a stílusod -beszarás- elnézést a kitételért, de halálra nevettem magam, a Bence tanúsíthatja! :DD
    Egyre jobbak az írásaid, gyakorolj csak a könyvre, az első 10 vevőd már tutira meg van!!!
    2.- A fürdőruhás esetemet a te képzeleteddel párosítva, minimum a keresztrefeszítés, illetve a karóbahúzás tudja kompenzálni. ...esetleg van még néhány középkori kínzási mód, amivel kiegyenlíthetek:)))) Ezért majd személyesen számolunk...... úgy 1-től 6-ig.
    3.- A melegre itt sem panaszkodhatunk, esetleg annyit fűznék hozzá, hogy nincs elég meleg.... Ha lenne, Pisti neked külön küldenék egy zsákkal, hogy meg ne fázzak a fantáziádban vizesen az utánfutós IFA ponyvámban :)
    4.- Mindezekre egyetlen mentséged lehetne: a fotód fűnyírás után, mert az ördöggel szívesen cimborálnék egy kicsit :DD Ne fossz meg minket egy kis vidámságtól, kérlek....
    5.- A LEVES az mindenütt leves tud lenni, és az a kétféle változata tényleg létezik, hogy sárga és piros, de néha ződ is! Ezeknek az ízére én is nagyon emlékszem még gyermek koromból, hasonló minőségben tudta előállítani az iskolai szakácsnéni, nevezetesen Gizi néni, aki inkább egy Elemérre hasonlított külsejét tekintve.
    A lényeg: NE EGYÉTEK MEG!!!!
    5.- A zuhanyos esetedet TERMÉSZETESEN senki sem értette félre, mindenki pontosan tudja miről is van itten kérem szó! És senki nem vet semmit a szemedre. ;) Megértő népek vagyunk mi itten a délvidéken.......
    meredek fantáziával megáldva :))))

    És a legfontosabb: Dórikám, nagyon sokat emlegetünk ám. A barátaim is minden alkalommal érdeklődnek felőled, és néhányan határozott erőszakossággal követelik Pitypang tündér történetének a folytatását, bár azt sem tudom, hogy Neked tetszett-e?... De a többség kedvéért megküldöm majd neked is.
    Egyél nagyon sokat (levest azt NE!), mert az a 10 kg feletti állapot nagyon szimpatikusnak tűnik innen a boszorkányok földjéről. Ne ijedj meg, csak a többiek tartoznak abba a fajtába, én a földre szállt angyalokat képviselem ebben a történetben:)))
    Hiányzol... és szeretettel gondolok rád!
    Nagyölelééééés:
    egy Vacsuti-földreszálltangyal innen a távolból :)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok Tündér-Boszorkányaim!
    Annyira jó olvasni a hozzászólásaitokat. Ha egész nap más nem történne velem csak ez, már akkor is érdemes volna felébredni. Dórival mi is fetrengünk a mosolygástól. Az a szerencse, hogy van olyan amit nem ért meg, de azért megkérdezi, hogy azt mire írták?! (Biztos vagyok benne, hogy nem sokára magyarázkodhatok neki.) Arra gondoltam, hogy legközelebb lesz fotó is a fűnyírásról, de a következőnél már nagyon nem szeretnék itt lenni. Olyan érdekes, hogy eere az állapotomra különösen kíváncsiak vagytok!!? Az ördögi pofa az most is megvan, láttatok! Most még ezt a fejet képzeljétek el szutykosan!! Tetszik, miii????
    Lajcsi, amit a baranyai boszikról írtál, azzal akár egyet is értek. Korábban nem hittem, hogy ilyen aranyos lények léteznek a mesén kívül. Már megtapasztaltam, hogy élnek a földön is tündérek. De! A velejükig boszorkányok.
    Drága Bogyesz! Engem csak kétkezi munka végzése közben lehet látni!! :-) Nem tudom elképzelni, hogy egykezi munka közben bárki is láthatott volna!!! ;-)
    Dórika egyébként megkérdezte, hogy mikor lett fogadott boszorkány??? Nagyon tetszik neki ez a hívatás.
    Kicsi Aranyhal! Etetem én már Dorcsit kutyatáppal is! A kukoricát nagyon imádja! (főleg rizzsel!!!) Viszont az a baj, hogy az ahogy bemegy, úgy jön ki belőle egészben, csak sokkal büdösebb!
    Kedves Vacsuti-főboszi! A zuhanyzós sci-fi miatt tényleg lesz egy beszélgetésünk! (Remélem minél előbb!) Először arra gondoltam, hogy tovább folytatom a "medencés videó" taglalását, de aztán lelkiismereti okok miatt lemondtam róla.
    Azt azért meg kell állapítanom, hogy semmit nem változtál! A kor nem segített. ...és kérlek nyugtass meg, ugye az nem igaz, hogy tegnap amikor megálltál a zebránál, a cserkészek meg akartak koszorúzni??
    Összegzésül: Nagyon hiányoztok nekünk! Sokat gondolunk Rátok! Szeretünk benneteket!!
    Dórikám külön, külön is ölel és puszikál mindenkit! Én se akarok lemaradni tőle juszt se!!! Vigyázzatok magatokra!! Szeretettel ölelünk titeket!!

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok:)
    Dórikám a beavatás akkor történt, amikor megmutattuk a boszi orrmozgást, és te tökéletesen leutánoztad. Már ekkor kiderült, hogy született boszi vagy. :)
    Pista bá, szóforgatásba nagyon jó vagy. Tuti az oviban rosszcsont lett volna a jeled. De könnyen vagy így messziről, kíváncsi vagyok, hogy mekkora leszel majd újra közöttünk :).
    Ne felejtsd el, sok boszi Pistát győz :).
    Vacsutink kortalan, imádom a humorát. Egy Tündér-boszi. A cserkészek tuti nem koszorúznák meg, hanem inkább a lábai előtt hevernének:).
    Gyúrjál a könyvre, szeretnénk már mielőbb a pécsi kétszintes családi házatok udvarán a medencétekben lubickolni.(Miközben te a füvet nyírod, mi banyekok fürcsizünk...)
    Millió puszi és ölelés:o)
    Tisztelettel hű boszitok: Babybogyesz

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Na szép, írsz is meg nem is.Olyan vagy mint a mesében :)

    VálaszTörlés
  12. Idén két könyv fog megjelenni, az egyiket Vacsuti írja. A másikat pedig Móka Miki magyar hangja: Dr. Sziládi Pisti:). Na ez a két könyv lesz az én kedvencem:).pusszantás tás tás

    VálaszTörlés
  13. buggyantak:)))a Vacsuti az Okos Lyány, és először ezt a viszek is meg nem is, adok is meg nem is fogást Mátyásnál alkalmazta:)

    VálaszTörlés
  14. Én meg, mint a Dórika báránykája, csak hallgatok. Ne higgyétek, hogy behúztam fülem, farkam Bocsi(farkincámat)! Most tanulom az alamuszi macska szerepét. Nekem sem kerülte el a figyelmem a bácsizás!! Ezért még Bogyesz néném is fog szorulni, no meg akiknek tetszik azok is(!!), csak ugorjak le Baranyába. Vagy inkább BANYAra?? Dórika most jegyezte meg, hogy veletek van! (Fenyítését még nem találtam ki!)
    Most ő is olvassa a megjegyzéseket. Szakad a röhögéstől.(Úgy hangtalanul, de így is irritál.) Míg írok is piszkál. Hogy miért tudunk egyszerre Írni, olvasni, rövidesen megtaláljátok a blogban. Tegnap egyébként elkezdtem a könyvet. Maradtam az elgondolt címnél, "Pénzt vagy életet" 46 oldal van kész!!
    SOK SOK puszi Nektek!!!Pista-bá (Beee)

    VálaszTörlés
  15. Látjátok, mi ezért vagyunk boszik.Messziről is nagyon tudunk mosolyt csalni az arcotokra, és ettől sokkal de sokkal egészségesebbek lesztek mindketten.Pista bá a te korodban ez nem árthat.:)
    Várom az új írást.A Könyv elkezdésének nagyon örülök. Végre használhatod az ujjaidat, ha nem is hang jön ki, de ez is tuti szívhez szóló lesz, akárcsak a zene :).
    Üdv:Banyek

    VálaszTörlés
  16. Hát ilyen kommentek után nehéz kommentet írnom...
    Így csak halkan megjegyzem:
    Dórikám gyönyörű vagy ébredés után!!!
    Ölellek benneteket!

    VálaszTörlés