2011. július 16., szombat

Péntek - Szombat 2011.07.15-16

Szép napot Mindenkinek!


Páratlan páros

Tegnapra végre egy kis enyhülés, ami az időjárást illeti. A hőmérséklet csökkenése azonban csak a szabadban érzékelhető, a szobánkban nem. Itt változatlanul nedvesedik a bőrünk. Az a baj, hogy ez a kinti hűs levegő baromi nagy széllel érkezett. A fuvallat csak úgy kavarta a port az udvaron is. Szabályos kis forgó szél kerekedett. Hirtelen megörültünk, mert azt hittük, vendégeink érkeztek Pécsről és vidékéről. Aztán csalódottan állapítottuk meg, hogy ehhez a boszorkány tánchoz nekik sajnos semmi közük nincs, a természet űzte velünk ezt a kis tréfát.  Azért néha, -mert ugye a remény hal meg utoljára- még ránéztem az udvari ajtóhoz támasztott cirok és vessző seprőkre, de bizony azok nem mozdultak!
Itt van a hétvége. Nagy jelentősége nincs az eseménynek, legfeljebb annyi, hogy csupán öten vagyunk az egész kórházban. 3 gyerek, 2 szülő. Ja, meg a személyzet. Nagy társasági életet amúgy sem szoktunk élni
.
Itt azért valamivel lassabnak érezzük az idő múlását, mint Pécsen. Hiányoznak az arcok, a nagy csaták, a röhögések , az a hangulat, ami ott körülvett minket. Vágyódunk vissza! Nehézkes a várakozás. Azt gondolom, elsősorban a bizonytalanság az, ami kissé nyomottá tesz minket. Túl sok ellentmondással találkozunk. Nehéz így tisztán látni. Szerencsére Dórika még nem teljesen érzi a kavarodást, de folyamatosan érdeklődik. Azért Ő is kíváncsi a jövőjére. Én pedig mint a nagyra vágyó juhász, szeretném, ha valaki ködösítés nélkül tájékoztatna a helyzetről. Hitegetés, ámítás nélkül. (Lassan egy éve lesz, amikor elkezdtem megteremteni azokat a feltételeket, ami a Kórház elhagyásához szükséges volt. Akkor kaptam egy listát, hogy mire lesz szükség. A lista folyamatosan bővült, de egyszer azt mondták, hogy most már OKÉ! Fellélegeztem. Számoltuk vissza a napokat, aztán a végleges dátum karácsonyra tevődött, végül eltelt az év, új kezdődött, nekünk minden maradt a régi. Azt a lakást, amit megcsináltam, ahol az előírt feltételeket megteremtettem, Dórika nem is láthatta. Kiderült, hogy hiába volt minden.
A hitgetés azt eredményezte, hogy teljesen fölöslegesen fektettem be más ingatlanába. Az már csak hab a tortán, hogy  -miután nincs bank amelyik a GYES -re bármit is adott volna- jelentős magánkölcsönt kellett  felvennem, amit még több, mint egy évig kell törlesztenem. Ez elkerülhető lett volna, ha nincs ámítás.) Szóval, csak azt szerettem volna kifejezni, hogy bármilyen kellemetlen dolgot is kell megtudnom, azt körítés, szépítés nélkül szeretném. Nem fél igazságokra vagyok kíváncsi, hanem a valóságra.! Azt hiszem ehhez már elég nagy fiú vagyok. Nincs szükségem kíméletes mellébeszélésre! Ez a "Hogy mondjuk meg, hogy ne fájjon" stílus nálam nem jön be. Főleg akkor nem, ha köszönő viszonyban sincs az igazsággal. Szinte mindegy, hogy ékszerdobozban adnak egy marék sarat, vagy csak hozzám lapátolják. Sőt, az utóbbi esetben még csalódás sem ér. Kicsit elkalandoztam, de talán nem baj. Ennek részletetei egyébként benne lesznek a már íródó könyvemben, illetve a trilógia valamelyikében. (Remélem egyetlen leendő olvasómnak sem vettem el a kedvét az előzőekkel.) Gyakorlatilag ezt is azért említettem meg, mert próbáltam tájékozódni a lehetőségeinkről néhány önkormányzatnál, tegnap az egyiknél személyesen is, de egységes közigazgatás lévén sehol sem tudtak mondani olyat, ami előbbre vitte volna az ügyünket. (Volt olyan, akit még azelőtt kerestem meg, hogy Pécsre mentünk volna, most annyi változás volt a beszélgetésünkben, hogy sokkal határozottabban mondta, hogy nem tudja mit lehetne tenni, de majd.... Na, pl. erre nincs szükségem!
Remélem nem voltam nagyon lehango! (Ez rokona a Bius meséjében szereplő Vasa-lónak.)
A leírtak ellenére azért nem vagyunk ám elkeseredve!! Ezt úgy tekintjük, mint a céljaink elérésében fellépő újabb akadályt. Volt már nagyobb is! Azt is legyőztük. Most is bontjuk már a falakat! Tegnap beszélgettem az itteni segítőnkkel és miután Dórika szíve (is) húz Banyarába, szóba jött, hogy akár Pécsre is költözhetünk.
TEHÁT! Tündérek, Angyalok, és Boszik! Elő a varázspálcákkal! Talán gyorsabban eljön a megoldás, mint gondolnánk.
Ezúton is szeretném megköszönni a megjegyzéseket. Nem tudom leírni, milyen jó olvasgatni. Annyira érződik, hogy ez a barátság nem felszínes volt, és nemcsak arra az időre korlátozódott, amíg Dóri-házban voltunk. Mint azt még az előző blogban írtam valamikor, Dórika félt egy kicsit innen elmenni a barátok miatt. Nos az idő múlásával fény derült arra, hogy az itteni kapcsolatok nagyon nagy része csupán ismerősi szinten volt. A barátságot sokan másképp értelmezik, mint mi. Az igazsághoz tartozik, hogy mióta visszajöttünk, a sok emberkéből kettő jelezte, hogy bejön Dorcsihoz.Bár Ők eddig is jöttek rendszeresen. Tartottam attól, hogy a Manónak ez csalódást fog jelenteni, de remekül kezelte a helyzetet. Arra tesz figyelmet ami van, és nem arra, ami volt, vagy éppen nincs. A jelen Ti vagytok, akik olvastok bennünket, akik kapcsolatban álltok velünk Pécsről, Bajáról, Komlóról, és még nem tudom honnan! Minden alkalommal nagyon várjuk, hogy olvashassunk tőletek néhány sort. Persze ez fokozza a vágyunkat, hogy visszatérjünk.

Ide kapcsolódik a tegnap nagyon fontos eseménye . Itt Pesten is lett egy új, igazi barátunk, Helga.

Helga és Dorcsi

Ehhez egy kis történet is kapcsolódik. Mindannyian ismeritek már korábbi bejegyzéseimből Juhász Zsoltit és feleségét Beát. Személyesen csak egyszer találkoztunk velük, ( s csupán az új olvasók kedvéért írom le, hogy Ők szervezték nekünk a bajai kirándulást.) A kapcsolatunk megmaradt, azt hiszem örökre szóló barátság köttetett velük is. Helga, Beának a húga, aki itt él Pesten, ráadásul ebben a kerületben. Korábban , (egy hete) beszélgettün Beáékkal telefonon, és szóba jött, hogy Dórika nagyon szeretne egy olyan laptopot, amibe a CD-t is bele lehet tenni. Neki a tananyaga is lemezen van. Azzal nem árulok el nagy titkot, hogy én jelen helyzetben ilyet nem tudtam neki megadni. Bea és Zsolti viszont meglepte a Manót egy új géppel, amit Helga hozott el neki. Dórika csak anyit tudott, hogy valamikor jön hozzá Helga, és már nagyon várta. Ne kívánjátok tőlem, hogy leírjam mennyire boldog volt. És ezt a boldogságot azt hiszem a pulsoximéter tudta volna kifejezni a  legjobban! Drága bajai Barátaim! Nagyon szépen köszönjük. S bár én tudtam róla, mégis nagyon meglepődtem.  Kapott még egy különleges színváltó nyakláncot, amelynek a köve változtatja a színét érintésre, az ember állapotától, vagy hangulatától függően. Továbbá kapott még levelet is, és csokikat, valamint óriási szeretetet Helgától,  és érezhetően Bajáról.
Helga személyében szintén egy nagyszerű embert ismerhettünk meg. Bár Ő nem Banyara megyéből való, de biztosan benne is megvan a boszi-hajlam!


hármasban
 
az ajándék
Természetesen azonnal elkezdődött a géppel való ismerkedés. Én úgy vettem észre, hogy Dórika nagyon
ügyes volt.  Elég sok dolgot végrehajtottak együtt. Játékok kerültek letöltésre, és azt hiszem az a helyes kifejezés, hogy személyre szabták a gépet.  Közben sikerült Beával és Zsoltival is beszélnie telefonon, hogy személyesen is megköszönhesse az ajándékot. Miután a gépezést befejezték, a labirintus nevű játék került elő. Ebben Helga is nagyon ügyesnek bizonyult. Sajnos minden jónak vége szakad egyszer, a játékot is be kellett fejezni. Helgának is indulni kellett, és a kórház kapuját is zárni készültek, miután elmúlt 10 óra.
Dorcsi még megpróbált kedves barátunkra nyomást gyakorolni, hogy aludjon itt, de most még az apróbb zsarolási kísérletei sem vezettek eredményre. (Ezt is meg kell neki szoknia!) A mielőbbi viszontlátás reményében köszöntünk el egymástól hozzávetőlegesen fél tizenegy magasságában.
Azt gondolom nagyon szép napot tudhatttunk magunk mögött.
Az éjszaka nyugodtan telt, reggel felé a kicserélt kanülje okozott némi bonyodalmat, hiszen pontosan ennek a betétei törtek el.  Bár elméletileg a két kanül egyforma, a gyakorlat mást mutat. Remélhetően a hét elejére kész lesz a másik sterilizálása, és vissza lehet cserélni. Ezzel az a probléma, hogy ha benne van a betét, akkor az felsérti a nyálkahártyát, ami vérezni kezd. Sajnos éjszakára muszáj betenni, mert ahhoz csatlakozik a gép.
Nappalra a helyzet javult, a vérzés is elállt. Most azonban újra éjszaka van, és kezdődött minden előlről.
A szombat a gép további felderítésével telt Dorcsinak. Játszott is, tanult is, és e-mailt is írt. Én pedig szinte egész nap írtam. Folytattam a tegnap elkezdett könyvet. Meglepően jól haladok! Köszönöm a biztatást a bosziknak! Információm szerint már lesz néhány olvasóm. Aztán lehetnek majd olyanok is, akiknél billeg a szekrény, talán ahhoz is jó lesz. A  megjegyzésekre itt most nem reagálok, mert így is nagyon hosszú voltam.
Azt azonban megígérem, hogy némelyikért elégtételt veszek. (Rajtam is elakarják verni a port valamiért!)
Huh! Az imént néztem meg a bejegyzést, basszus, tényleg hosszú lett. Pedig igazából egyetlen komoly esemény történt velünk. Lassan azt kell mondjam,  szerencse, hogy nincs sűrű programunk.
Mára elköszönök annak reményében, hogy bár nem volt túl érdekes amit írtam, mégsem  untattam vele senkit. Nem felejtem el átadni Dórika üdvözletét, aki megmutatta a boszorkányavatás orrcsavargatását.
Este újra találkozunk!

16 megjegyzés:

  1. Pista bá'! :o)
    Ahogy írtad is: a REMÉNY HAL MEG UTOLJÁRA!!!
    Azt hiszem kicsit tényleg szomorkásra sikeredett, de ennek is kell lennie, hogy a valóságot is érthessék az emberek. És hátha akad köztük egy, aki megteheti, hogy úgy segítsen nektek, hogy attól pozitív irányt vesz az életetek minősége. Én is ezen vagyok, és itt még többen agyalunk a megoldáson... hidd el. Írd csak azt a könyvet, én most ünnepélyesen vállalom, hogy ha kell (cirokseprűn) utazó ügynök leszek a kiszórásában!
    A lottó is megy, hátha tényleg hülyének áll a szerencse (és nem csak hitegetnek ezzel!), mert akkor aztán költözés lesz!!! Nem is tudod mennyire és mennyien szeretnénk ezt is!
    Kedves Helga, a többiek nevében is mondom: bevettünk a csapatba, boszi-palánta lettél (ha csak már nem vagy vérbeli, seprűn nyargalászó boszi!?), és nevedet felírtuk a mieink mellé a kéménybe.
    A laptop szuper, Dórikám küldöm a játékokat hamarosan hozzá!!! Csak írd meg mellikeket szeretnéd! :)
    És a mai idézet a kitartáshoz:
    "A hit látja a láthatatlant, hisz a hihetetlenben, és elfogadja a lehetetlent!"
    ...hát ehhez tartsa magát mindenki!
    Nagyöleléééééééés:
    egy Vacsuti innen a tudjátokhonnan!!! :o)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok,
    Mégiscsak elindult valami, mert sorra jobbnál jobb embereket ismertek meg. Juhász Zsolti és kedves családja önzetlen emberek, akik örülnek, hogy segíthetnek! Én megemelem előttük is a kalapomat, hiszen nekik sem lehet könnyű. De mégis van erejük segíteni!
    Mi nekiálltunk lottózni. Mert sajnos ebben a világban a pénz beszél a kutya ugat.
    "Sokszoknyával" előbb jutnátok lakáshoz, mint így, hogy ténylegesen "rászorultok" .
    Abban egyetértek, hogy én sem szeretem a mellébeszélést, a hitegetést. Mondják meg mi a helyzet, és az ember nem fut felesleges köröket. De ezt a nagyok nem tudják, nekik valahogy minden ajtó elsőre nyitva van.
    Az nagyon pozitív , hogy ennyire megszerettétek Pécset. Nekünk is sokat jelentetek! Még ha mi nem is tudtunk annyit bent lenni, de mint már írtam egyszer, nem a mennyiség, hanem a minőség számít.
    Szóval legyen akár Pécs, akár Baja, akár Komló, mi mindenhol szeretettel várunk titeket :).
    Mert ami és aki jó, azt meg kell és meg is becsüljük :). Legyen akármilyen ördögfióka és kisboszi, SZERETÜNK TITEKET :).
    Puszedli: Bogyesz

    VálaszTörlés
  3. Kedves István! Bár sejtem, hogy ellenkezik az alaptermészeteddel, de javaslom, hogy tegyél fel egy bankszámlaszámot a blogra, hogy aki szeretne támogatni pénzzel (hogy Te dönthesd el, csokira kell éppen vagy orvosságra), meg tudja tenni. Ha nem tartod jónak az ötletet, legalább írj egy email címet! Nagyon drukkolok Nektek! Puszi Dórikának ismeretlenül is! Andrea

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mindenki!
    Nem is tudom, hol kezdjem, annyi mindent mondanék...
    Drága Dórika és István, nagyon örülök, hogy találkoztunk és megismertelek Titeket, csodálatosak vagytok!
    Dórika nagyon gyönyörű és okos kislány vagy! Teljesen profin használod a számítógépet, a labirintusos játékról nem is beszélve :)
    A blog szuperjó, István nagyszerűen írsz, és még jó, hogy elmondásod szerint "nem értesz a gépekhez", persze-persze...és mi lenne, ha értenél :)
    Én is azt gondolom, hogy nagyon szép délutánunk volt együtt és lesz folytatás!
    És drukkolok Nektek nagyon!!!

    Kedves Többiek! Köszönöm, hogy bevettetek a boszik csapatába! Sürgősen be kell szereznem egy remek seprűt :)

    Millió puszi!
    Helga

    VálaszTörlés
  5. Kedves Helga:)
    Mi sem természetes, seprű nélkül is tökéletes boszi leszel.
    Az új szlogen : Aki Dóriékat szereti rossz ember nem lehet :).
    Mi most csak messziről tudunk szeretni. Úgyhogy légyszíves a találkozásaitokon helyettünk is öleld meg őket. Pista bá igazából nem harapós :), csak nyelvesleg el van eresztve:).
    A többiek nevében is köszönöm a sok szeretetet és ajándékot, amit tőled és családodtól kaptak és kapnak :).
    Millió puszi: Bogyesz

    VálaszTörlés
  6. Szerintem Dóriékat csak szeretni lehet :)
    Mindenképp megölelem őket helyettetek is!

    VálaszTörlés
  7. Dórika!
    Bárcsak én így ölelhetnélek már magamhoz,mint a Helga! Most irigykedek...
    Egyébként minden apró részletet tudok a találkozóról,mert még aznap késő éjszakába nyúlóan beszélgettünk a tesómmal...és most még jobban irigykedek!!!
    Puszi Nektek!

    VálaszTörlés
  8. Ja és majdnem elfelejtettem,fülig ért a szád???

    VálaszTörlés
  9. Szia hármasszív:) azaz Bea :)
    nagyon sok mosoly köszönhet nektek Dórika:)!
    És szerintem a fülig száj állapot most is tart :).


    Puszedli:Bogyesz

    VálaszTörlés
  10. Drágáim! Csak annyit, hogy fantasztikusak vagytok mindannyian! Már több "fórumon" leírtam, hogy számomra az emberi kapcsolatok legfelsőbb szintje a barátság. Azt nem űberelheti, nem kezdheti ki, nem bonthatja meg semmi. Ha igen, akkor az mégsem az volt. Úgy érzem, Veletek ezen a szinten állunk. Elmondhatatlan az az érzés, amikor hol mosolyt, hol könnyeket csaltok felnőtt és gyermek szemébe egyaránt. Jó érezni, hogy nem vagyunk egyedül, csupán látszatra. Dórikával azt kívánjuk, hogy maradjatok meg nekünk, maradjunk meg egymásnak így, ahogy most van. Mi is nagyon szeretünk benneteket!! Valamikor réges-régen (amikor még nem Pista bá... voltam)
    azt tanultam, hogy ha meg tudod mondani, hogy miért szeretsz valakit, akkor nem is szereted igazán! Nekünk fogalmunk sincs, hogy miért szeretünk benneteket!! :-))
    Kedves "Szigand"! Külön is üdvözlünk! Emlékezetem szerint először "hallottunk" Rólad. Őszintén örülünk jelenlétednek! Az e-mail címem nem titkos, azt hiszem nyugodtan leírhatom itt is, sziladi-pisti@freemail.hu vagy, pistisz@aloemail.hu
    Helga boszi! A géphez tényleg kuka vagyok. Az íráshoz elég felismerni a billentyűket. Erre már kisiskolás koromban is képes voltam.(Írógépen) :-)) Viszont szerencse, hogy illatok nem mennek át, mert a többinek erős izzadság szaga van.
    Millió puszi Nektek!!!!..és egy elmaradhatatlan nagy-nagy öleléééés!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  11. Egyszer nekifutottam az írásnak, de megette a fene, avagy eltüntette a gép...
    Pisti, tényleg nem árt, ha néha komolyabb témákat is felhozol egyszer-egyszer, és örülök, hogy megadod a lehetőséget-hátha szigand valami utat mutat. Mindenkinek lejön elsőre, hogy ez nem a Kunyer-ma, de annyira jó lenne valami megoldás, mert a hivataloktól hiába várod azt is, hogy infót adjon a majdon, meg a hümmön és hámmon kívül, és akkor támogatásról ne is beszéljünk! Mindig bizakodom, hátha egyszer valami úton-módon olvas titeket, vagy riportot hall valami híres, tehetős és még ezenfelül jó ember, és....:)))
    Már két testvérpár vagyunk jelen:) Vacsuti, neked van testvéred? Ha igen, bújjon elő!:)
    Hármasszív, csodálatos és hasznos ajándékot adtatok a kicsilánynak!:) szerintem a szája nem fülig ért, hanem körbe-körbe:))))
    Helga, üdv a fedélzeten, a buggyantak közt:) seprű nem kell, a titok a szívben (és a fejekben) van, meg az orrgimnasztikát kell prezentálni:)majd belejössz abba is:) Dóri segít:)
    A költözés nagyon jó ötletnek tűnik, lásd a gólyát, aki nagyon okos állat( ő hozta a kistestvéremet is, némi piros kukoricával való megvesztegetés után, sőt, állítólag Vacsutit is, bár egyes mendemondák szerint ő fehér denevérrel jött, de nem hiszem én azt), mindig délre megy, ha jót akar magának:)
    Üdv, és további szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  12. Akkor már egyszerre is tudtok nyomulni a neten, így megoszlanak az ismerősök :)
    Dóri nagyon szép ajándékot kaptál!!!!! Hiába mentetek olyan messze, így is utolér benneteket a déliek ajándéka!
    Minden nap nézem és várom, hogy új bejegyzés legyen a blogon! Sajnos csak olvasni tudom, ahogy a többiek is. Szerintem az ő nevükben is mondhatom, hogy nagyon várunk vissza titeket!!! Ha itt lesztek megbeszéljük, ha lehetséges megmutatom élőben az én kis "állatkertemet" Dórinak biztos nagyon tetszenének a csinik. Ha még jó idő lesz csapunk egy medencés partyt is :) Persze csak ha benne vagytok. Nekünk kicsit nagyobb a medencénk mint Dórié :D Millió puszi és ölelés!!!!!!!

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok én is pécsi vagyok nyomon követem már egy ideje az írásaitokat. Most nagyon örülök, hogy ide találtam és ezentúl is olvaslak titeket. Remélem mihamarabb vissza tudtok jönni Barbaráékhoz nagyszerű emberek! Pisti te egy fantasztikus APA vagy ami sajnos a mai világban elég ritka. Dórinak és neked is nagy ölelés. Ha legközelebb itt jártok én is meglátogatlak majd titeket remélem lesz rá lehetőség. Addig is olvaslak benneteket. Pécsről Edina

    VálaszTörlés
  14. Lám-lám... gyarapodik a "család"... :o)))

    VálaszTörlés
  15. Igen jó egy ilyen nagy "családhoz" tartozni :)

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok !
    Ma eljött hozzám a Vacsuti és megmutatta, hogyan kell írnom Nektek.
    Mert sajnos egyedül nem tudtam...
    Hát mit ne mondjak nem vagyok egy "netezős".
    Szóval,végig olvastam a Pisti (bá)írásait és nagyon meg vagyok Veled elégedve.Ha Te nem is, én nagyon élveztem a hivatali afférodat.
    Remélem a könyvedbe bekerül majd a rendőrös sztori is amit meséltél itt Pécsett nekünk - tudod az úszógumis.(mellesleg már jól vagyok és köszönöm így utólag a kisegítést)
    Nagyon bízom benne ,hogy jöttök még mifelénk.
    Én is beszállok a lottózók táborába!!!!
    Addig is sok puszit küldök, főleg a Dórinak.
    Gyakorlom otthon a társasozást, hogy ne legyek olyan könnyű ellenfél Neked Dóri !
    Sziasztok
    Mandala

    VálaszTörlés